مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 07:022022-03-23اجتماعي

ایلام زیبا| ایلام؛ مامن اسرار تاریخی و گردشگری


شهر ایلام، محل پیدایش اولین تمدن ها در دنیا مامن بسیاری از جاذبه های گردشگری و تاریخی است که سالانه گردشگران بسیاری از این شهر تاریخی و زیبا دیدن می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، تاریخ و میراث 10 هزار ساله از زندگی اجتماعی بشر، گردشگری دفاع مقدس و گردشگری مذهبی، از موارد گردشگری استان ایلام است، تقریباً در هر کجا این استان قرار بگیرید به فاصله کوتاه زمانی می توانید به یک اثر مهم گردشگری و میراثی در استان دسترسی داشته باشید.

استان ایلام در غرب کشور واقع شده که باید اذعان داشت که عروس در دامنه زاگرس است و دست توانای خالق زیباترین تابلوی طبیعت را در آن ترسیم کرده است.

 استان ایلام که دارای 12 شهرستان با مناطق تفریحی، گردشگری، فرهنگی، باستانی و مذهبی را در خود جای داده که چشم هر بیننده ای و گردشگری را به خود خیره کرده است.

 شهرستان ایلام در دوران ساسانی و اسلامی جزیی از ایالت ماسبذان بوده است شهر ایلام مرکز شهرستان و دارای 200 هزار نفر جمعیت این منطقه تا قبل از ورود حسینقلی خان والی به دیوالا ده بالا نامیده می شد که همزمان با حکومت حسین قلی خان ابوقداره حسین آباد نام گرفت و در سال 1309 شمسی با توجه به سابقه تاریخی منطقه و تصویب فرهنگستان اول، ایلام نامیده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایلام زیبا| ایلام؛ مامن اسرار تاریخی و گردشگری

ایلام زیبا| ایلام؛ مامن اسرار تاریخی و گردشگری